Members comments:

 =  mi-a placut
adrian pop
[29.Sep.11 10:55]
foarte mult versul asta: "pentru că orice ți s-ar întâmpla ulterior în viață privirea aceea o singură dată o ai. mai ales dacă sosești în amurg" - ma incapatinez sa cred ca tot poemul este construit pentru a pune in valoare aceasta idee
[nu imi place "ulterior" aici, este destul de strident si nu imi pare suficient de sugestiv; si daca tot sint la amanunte pe care nu le vad potrivite in text - "plenara", justificarea de la inceput "scopul meu nu este sa va produc sila"]

primele doua strofe au un demaraj mai lent [in comparatie cu ultima, dar nu-i obligatoriu sa fie comparate] si risca pe alocuri sa devina un discurs-protest-difuz, prea mult folosit - meritul este ca nu se intimpla asta
mai mult, imundul, de fapt este prea mult spus imund, realitatea dura, prozaica, este un pretext

s3, sau partea a treia, imi place cel mai mult
este un modus vivendi, un mers pe sirma, bine exprimat, bine "zugravit" [asta pentru ca nu poate sa cinte]

imi place cind gasesc ceva personal in haos
si aici am gasit

"când ești prostul orașului e altceva. același lucru doar că nimănui nu-i pasă" - e clar ce vrei sa spui dar "e altceva. acelasi lucru"? - cred ca nu-i foarte inspirata constructia asta


 =  în (contra)parte
Vasile Munteanu
[29.Sep.11 11:45]

obiecțiile tale sunt justificate (ăsta e un fel de trusim, întotdeauna - cel puțin cât am citit - obiecțiile tale sunt justificate); așadar următoarele explicații nu caută să le combată (ar fi irațional :D ), ci numai să justifice forma actuală, câteva construcții și alte câteva:

inițial, când am gândit textul (pe la vreo 4 am), oscialm între "10 motive..." (lesne de imaginat de ce), sau ca fiecărui sistem al corpului uman să îi corespundă o strofă având în economia textului funcție similară; dar s-a luminat mai devreme decât speram și cum nu mai puteam continua (din motive de grădiniță x2) și nu aveam nici măcar o schiță (greșesc frecvent dezvoltând exagerat în minte până aștern ceva pe un suport), aveam de ales între a avea ceva și a renunța la idee; deci textul de mai sus e la "prima mână" (plus două compeltări/modificări survenite la o lectură sumară).

- "ulterior": nu știu dacă ceea ce îl caracterizează este, așa cum afirmi tu, stridența; dar, cum spuneam, în criză de timp fiind, alt cuvânt "mai concentrat" și, desigur, mai adecvat nu mi-a venit pe moment; o să iau în calcul stridența și o să văd ce altceva ar exprima mai bine ideea (deși tot ce îmi vine acum în minte sunt cuvinte compuse, locuțiuni și alte complexități).
- "plenară": inițial, lipsea (este una dintre cele câteva completări); cum am sugerat în titlul comentariului (și, sper, se poate deduce din text) am gândit totul nu numai încercând să redau întregul prin suma părților, dar și părțile prin... contraparte; cum acolo am vrut să redau un fel de "negativ" valoric (deci nu o lipsă de valori), o dinamică a staticului (ca în yoga, de exemplu, unde superlativele sunt formulate astfel: plenar, cosmic, universal, sau prefixate cu maha sau para), am recurs la acest adjectiv.
- "e altceva. acelasi lucru..."; păi, cel puțin așa gândesc, diferența perfectă a unui obiect, fenomen șcl este același lucru + diferențele specifice; a se reține, nu vorbesc despre despre un alt lucru, nici măcar despre opusul său.


oricum, mulțumesc pentru lectură și pentru semnul despre.




To be able to add comments you must be browsing using the language this text uses.

Use the existing link (near text registration date), or choose the specific language and acces this text again.

Go back !