agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2009-07-06 | [This text should be read in romana] |
Novorosisk
Eram pe o navă în portul Novorosisk (Rusia) în luna decembrie. Când navighezi la companii străine, echipajul este format din mai multe naþionalități. Astfel s-a întâmplat ca în acel moment, echipajul de punte să fie format din marinari având ca È›ară de origine Sri Lanka, toÈ›i, dar absolut toÈ›i, la primul voiaj. Au sosit odată cu mine nava aflându-se în radă. S-a primit aprobarea, de a intra în port la dană. Toată gaÈ™ca din Sri Lanka era cu mine la postul de manevră prova (partea din față a navei). La pupa era secundul cu cei de la bucătărie È™i câțiva mecanici, marinari cu È™tate mai vechi. Comandantul (căpitanul) era pe puntea de comandă È™i ne coordona spunându-ne ce parâme să dăm la cheu. Afară erau vreo -10 grade È™i viscolea uÈ™or. Marinarii mei dârdâiau, înghesuiÈ›i unul întraltul È™i se uitau îngroziÈ›i în jur. Ca să se poată da o parâmă la cheu, se aruncă o bandulă (o saulă lungă cu o pară de lemn în capăt, care se aruncă pe cheu, de la noi se leagă parâma, cei de la mal o trag, o agață de baba, noi o punem pe vinci, tragem de ea È™i apropiem nava de cheu). ÃŽi întreb dacă È™tie vreunul să arunce bandula, unul zice că È™tie È™i o aruncă la 1 metru în apă. O recuperez repede, pun pe altul să È›ină capătul È™i o arunc pe cheu. Mă întorc spre cel căruia îi dădusem să È›ină capătul, îl întreb unde e, È™i-mi arată pe cheu. ÃŽn acest timp, cei de la pupa își făcuseră treaba È™i recuperau parâma îndepărtându-ne pe noi de mal cu prova. Pe comandă, căpitanul făcea spume. ÃŽn acest timp ia iniÈ›iativa altul din marinarii mei È™i-mi aruncă a doua bandulă în apă cu totul! RuÈ™ii de pe mal se distrau copios. Până la urmă au aruncat ei o bandulă, am dat parâma, apoi am început să o recuperăm întinzînd-o cu vinciul. Le-am zis să o aranjeze în colac în spatele meu È™i când mă întorc, se încurcaseră în ea. Nu È™tiu cum au reuÈ™it! I-am îndepărtat pe toÈ›i È™i am făcut manevra singur, plin de nervi, acompaniat de urletele de pe comandă. Și totuÈ™i până la terminarea contractului deveniseră marinari adevăraÈ›i.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy