agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ The oak
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2016-11-27 | [This text should be read in romana] |
M-am nトピcut テョn Valea Jiului ネ冓 nu-mi pot imagina un loc mai potrivit unde sト fi venit pe lume. ネ亙 munte, ネ冓 vale, ネ冓 deal, ネ冓 ape limpezi テョn amonte de orトκ册lul テョnnegrit de fum, ネ冓 cete de copii pe fiecare stradト テョnネ嫺satト de case cu grトヅini テョn care tufe de dalii テョnalte, legate peste mijoc sト nu se frテ「ngト, stトパテ「neau pテ「nト toamna, tテ「rziu.
テ士i amintesc pacea care se lトピa peste oraネ, テョn serile tテ「rzii, de iarnト. Auzem fulgii cum se aネ册azト - straturi-straturi - peste pトノテ「ntul テョngheネ嫗t. Lumina neoanelor de pe stradト le dezvelea dansul ネ冓 le accentua strトネucirea. Vibram de promisiunea unei noi zile de urcat pe derdeluネ cu sania ori de fトツut piruete pe canal, cu patinele. Mト テョnspトナmテ「ntau brunduネ冓i care テョネ冓 sunau tトネトハgile pe la colネ孛ri de strトホi dar asta テョnsemna cト era atテ「t de aproape Crトツiunul! テ始 casト mirosea a brad ネ冓 a cozonaci ネ冓 cテ「nd deschideam uネ兮 sobei, cトネdura focului テョmi テョncトネzea faネ嫗 ネ冓 mテ「inile テョnroネ冓te de ger. Iar flトツトビile テョmi spuneau, de fiecare datト, alte poveネ冲i. Am avut, テョntotdeauna, o relaネ嬖e specialト cu Dumnezeu ネ冓 de aceea nu m-am simネ嬖t niciodatト singurト. Poate era テョnトネネ嬖mea munネ嬖lor pe care-i cutreieram cea care mト fトツea sト テョl simt aproape. Ori vテ「rfurile brazilor pe care le priveam cum sprijinト cerul. Sau - poate - era doar imaginaネ嬖a mea. Dar, nu ネ冲iu cum, El テョmi era - mereu, la テョndemテ「nト. Am dus cu mine, peste ani, cテ「te ceva din geografia acelor locuri: din テョntinsul zトパezii care - mereu punctualト - acoperea oraネ冰l テョn cele trei luni de iarnト de peste an, din parfumul florilor de salcテ「m care テョmpodobeau, primトプara, cトビトビile joase, din tトビia ネ冓 rトツeala pietrelor care formau munネ嬖i ce creネ冲eau din spatele casei noastre ネ冓 din foネ冢etul frunzelor de castani strivite sub paネ冓, テョn fiecare septembrie, テョn drumul spre ネ冂oalト. Trecutul acesta face parte din mine, omul care sunt azi. テ士i defineネ冲e テョntreaga existenネ崙 ネ冓 ネ冲iu cト, dacト m-aネ fi nトピcut テョn alt loc, aネ fi - acum - alt om. Avem, fiecare, propria poveste. Iar pentru noi, romテ「nii, acel 窶拌 fost o datト窶 テョncepe テョn interiorul acestei hトビネ嬖 pe care istoria ne-a desenat-o ca fiindu-ne ネ嫗rト. Binecuvテ「ntare? Blestem? E liber, fiecare, sト-ネ冓 numeascト aネ兮 cum doreネ冲e, テ始ceputul. Eu voi alege acel 窶拇acト n-aネ fi romテ「n, n-aネ fi nimic窶 al lui Petre ネ嗽ネ嫺a: 窶抓unt romテ「n ネ冓 ca romテ「n mト socot buricul pトノテ「ntului. Cト dacト n-aネ fi romテ「n, n-aネ fi nimic. Nu mト pot imagina francez, englez, german. Adicト nu pot extrapola substanネ嫗 spiritului meu la alt neam. Sunt romテ「n prin vocaネ嬖e. Tot ce gテ「ndesc devine romテ「nesc. Dacト existト o ネ冲iinネ崙 a naネ嬖unii, eu sunt de meserie romテ「n.窶 La mulネ嬖 ani, Romテ「nia!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy