agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2014-04-01 | [This text should be read in romana] |
Copleșit de multitudinea sunetelor ce-l acaparau precum o rafală, străinul în teniși cu bandă albă, s-a așezat lângă gardul viu și s-a întins cât e el de lung pe trotuarul ce acum îi servea drept loc de odihnă. Și-a desfăcut acordeonul să mai emită o ultimă vibrație sonoră, dar mâinile i se vlăguiră, așa că acesta și-a lăsat instrumentul în timp ce-și abandona domol mâinile pe lângă corp. A închis ochii. A închis ochii și a stat și a ascultat muzica urbană a citadelei contemporane.
Învelit de pătura sonoră a amintirilor ce i se derulau acum sub o formă de reală visare a întors capul spre picătura de verdeață de lângă el și încercă să tragă în piept singura mireasmă bogată în prospețimea vie și distinctă. Nu mare i-a fost mirarea când a realizat că pe obrazul stâng o agitată furnică, cu treburile ei zilnice, căuta să-și înlesnească existența cercetând această nouă structură ce s-a înălțat în propierea lăcașului ei. - Oare ce se-ntâmplă? cum de ai apărut aici? acum eu cum mai ajung la ai mei și de ce nu te dai din drum? -Vorbești cu mine? , zice stăinul? eu chiar te aud, făptură de nici un cm? oare chiar sunt atât de obosit … oare am adormit în stradă și acum visez? oare … - Ce tot atâtea întrebări? poate te ajut eu … de ce te-ai oprit aici? cu ce scop? ești bolnav omule? Unde ți-e casa? de ce dormi în drum? - Parcă te deranjau întrebările .. … - Mă deranjează întrebările fără noimă, eu mă grăbesc dar se pare că nu pot ajunge la timp deoarece tu îmi stai în cale. Mi se pare normal să te-ntreb toate lucrurile astea. - Păi … - Și cu evantaiul ăla mare? ce faci? - Evantaiul? - Sau ce-o fi? ce-i ăla? la ce-ți folosește, clar să nu te-nvelești că e prea mic și dintr-un material foarte dur, observ eu … - Cu siguranță de la căldură pățesc asta …. m-am dezhidratat, corpul a obosit și am leșinat, asta trebuie să fie … o furnică ce analizează, ce pune întrebări pertinete, pe care o aud și mă aude, înțelege . . . - E un, un instrument muzical … un acordeon - E un instrument muzical manual … un acordeon … dar tu? - E un instrument muzical manual …
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy