agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ The oak
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-02-19 | [This text should be read in romana] | Submited by nicollè pierre Unchiul Neagu È™i fiii lui aÈ™teaptă schimbul ziua È™i noaptea È™i, cu puÈ›in înainte de a se descărca marfa, își vînd locurile bune altora care pot să-È™i permită luxul de a nu avea răbdare să aÈ™tepte. Pe urmă, încep din nou cu aÈ™teptatul din ultimul rînd. ÃŽn străinătate eÈ™ti scutit de aÈ™teptare. Aici, ca să faci tîrguieli, n-ai nevoie de timp, doar de bani. La piață, nu trebuie să stai niciodată la rînd, dimpotrivă, eÈ™ti tratat ca o persoană importantă, È™i se spune chiar È™i mulÈ›umesc cînd cumperi ceva. Oamenii au aici dinÈ›i sănătoÈ™i pentru că pot să cumpere oricînd carne proaspătă. Acasă pînă È™i copiii au dinÈ›i stricaÈ›i pentru că organismul le suge vitaminele. ÃŽn fiecare nou oraÈ™, primul lucru pe care îl facem mama È™i cu mine este să mergem la piață ca să cumpărăm carne proaspătă È™i ouă. La taraba cu peÈ™te mă uit la peÈ™tii vii, dar mama nu cumpără aproape niciodată peÈ™te pentru că mie mi-e greață. Rareori îli cumpără unul pentru ea È™i găteÈ™te din el ciorbă de peÈ™te. La masă mi se face mereu frică de clipa cînd prinde capul peÈ™telui între degete È™i îl suge. De fiecare dată nu-mi pot lua privirea, deÈ™i mi se face rău. CEL MAI MULT ÃŽMI PLACE Sà MÃNÃŽNC Mămăligă cu sare È™i unt Supă de găină. Vată de zahăr. Pui fript cu usturoi. Unt. Pîine neagră cu roÈ™ii, ceapă È™i ulei de floarea soarelui. Chifltele. Crep cu dulceață. Piftie de porc cu usturoi. Pui cu roÈ™ii, cartofi piure È™i ceapă prăjită. Ciocolată albă fără nuci. Orez cu lapte cu stafide È™i scoÈ›iÈ™oară. Salată de vinete cu maioneză. Untură cu jumări. Ardei umpluÈ›i cu iaurt È™i mămăligă. Salam unguresc. Mere coapte în aluat. Varză cu carne de porc. Sîngerete. Colivă pentru morÈ›i, ornată cu bomboane. Struguri cu franzelă. CatraveÈ›i cu sare. Salam cu usturoi. Mămăligă caldă cu lapte rece. SărmăluÈ›e în foi de viță. Acadele. GulaÈ™ cu ceapă crudă Mămăligă cu brînză de capră. Franzelă cu unt È™i zahăr. Migdale prăjite. Ciungam cu surprize. Cel mai mult îmi place ceapa crudă cînd o trivesc cu pumnul. Atunci inima îi iese afară. Portocalele nu-mi plac, deÈ™i în È›ara mea nu se găsesc decît de Crăciun. Tatei îi plac cel mai mult jumările de ouă cu roÈ™ii în ele.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy