Members comments:

 =  comentariu retoric
opaque
[11.Apr.03 18:08]
Gee , let`s see :

`nu esti indeajuns pentru a iubi o fiinta perfecta`

Acum , tataie , welcome to taramul criticilor :

Cred ca titlul e prost ales , nu rezoneaza cu interiorul textului.Intrega poezie sta sub semnul lui `to be or not to be` . In ciuda acelui `mirelo` care deschide finalul ( sau tocmai datorita prezentei acestui nume ) , ti-ai salvat reputatia - aceea pe care o chestionezi , totusi , nu exista .

Sa revenim la scriitura :
-"imbraci chilotii" ma jeneaza sonor
-"la la la la" se pot reduce la jumatate
-"care / gandind" nu stiu daca salveaza neinspirata alipire

Semantica , lua-ar focul iadului , am comprehendat-o cam ase :
Iubita-ti , fiinta perfecta , creatia altcuiva ( vreo revista deocheata , prietena unui amic , -riscand- creatura Domnului ) iti apasa functia reprezentarii in asa un hal incat numai dorinta te pastreaza in viata , mutilandu-te iremediabil cu frumusetea ei ( imaginara ). NUNTA IN CER : desi nu exista , te-asteapta la capatul culoarului . Miezul chestiunii pare a fi unul initiatic , aici putem vorbi chiar de o criza in sanul instantei superioare : Dumnezeu e Dumnezeu doar daca EXISTA in acelasi timp si-n mintea noastra , dar si-ntr-un rai prefabricat pesemne inaintea parlitului asta de Pamant ( mai sus : nici mie nu-mi vine sa ma iubesc ) .

Rferentul livresc din prima parte se modifica dupa cautarea acelui Graal ( gasit sau inca ascuns - nu se pricepe inca ) . Oricum , in orice initiere drumul este cel care conteaza . Insasi itinerariul catre un undeva provoaca spasme vitale . Cateodata recunoasterea de sine se afunda intr-o prea mare tolerabilitate - orgoliul pierdut sau nebanuit se condenseaza intr-un simplu `eu-pronume personal persoana I singular` fara nici o corelatie cu realul . Bazaind din nou dupa dragoste , se reface traseul de la text ( inventar/t ) la cerinta divina . Pierderea se-mpaca cu sine , `verbul a fi nu mai este o rusine` . Afundarea in propriul sine produce deschiderea acelei usi catre lumile cu atmosferele `una in cealalta` .

Nu stiu de ce ultima parte imi vireaza pe cerebel paralela cu `La tiganci`-le lui Eliade . O usa deschisa , si . . . minune ! cu tot restul . Porumbita ( inventata inca ) se preschimba in fata celui care o invoca si se modeleaza dupa propria preferinta . Fiinta care se naste din mintea autorului , inFIINTArea e inevitabila : `nici nu stii cat te iubesc`. Totul se modifica , cele doua fiinte isi amesteca senzatiile , locuirea pe pamant le cuprinde inexorabil - `sa nu visez degeaba`.

 =  se poate sa visezi degeaba..
peta02
[12.Apr.03 02:53]
Hai sa incep cu primul vers. E ok, dupa parerea mea, mai putin formula de adresare "fa". Desi o iubesti..suna putin a lipsa de respect pentru ceea ce reprezinta femeia in general. La fel e si cu versul al treilea, dupa cum bine zicea opaque, jeneaza sonor.
Pe de alta parte, vad in aceasta poezie o iubire obosita. Mmm..pe undeva e si nostima, mai ales ultima strofa. Asta mi-a placut..




To be able to add comments you must be browsing using the language this text uses.

Use the existing link (near text registration date), or choose the specific language and acces this text again.

Go back !