agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-02-26 | [This text should be read in romana] | テ始 seara zilei de 14 februarie, seara, Bucureネ冲i. 14 februarie, o zi テョn care se sトビbトフoreネ冲e テョn ultimii ani o sトビbトフoare de import: Valentine`s Day. Abia apoi ne-am revoltat amintindu-ne de Dragobete. Astfel, テョn final, ne-am hotトビテ「t sト sトビbトフorim 10 zile: din 14 (Sf. Valentin) pテ「nト pe 24 februarie (Dragobete). Totuネ冓 10 zile de dragoste adevトビatト ( nu o perioadト テョn care trebuie sト faci cumpトビトフuri dulci テョn punguネ嫺 cu inimioare ネ冓 sト vezi cum s-au mトビit preネ孛rile la flori) nu stricト niciodatト, テョn orice timp al anului ar fi. Ne テョntoarcem la aceastト searト, care s-a テョntテ「mplat sト fie 14 februarie 2004. O searト de februarie テョngheネ嫗t, o searト cテ「nd termometrul s-a gテ「ndit sト o ia mereu テョn jos. Poate sunt 窶11 sau 窶12ツー C. Totuネ冓 multe cupluri pe stradト, cu flori, cu pungi de cadouri, unii supトビaネ嬖 alネ嬖i fericiネ嬖, unii la cravatト, テョn maネ冓ni scumpe, alネ嬖i ascunzテ「ndu-ネ冓 faネ嫗 テョntr-un sトビut, uitテ「nd de toネ嬖 ネ冓 de toate (frazト banalト dar adevトビatト). Cadrul fiind stabilit, mai trebuie notatト ネ冓 locaネ嬖a: b-dul Elisabeta, colネ cu strada Brezoianu. Traficul este mare. Toatト lumea se テョndreaptト spre spectacole de 窶朷alentine窶 date de cluburi sau spre cinema sau spre pub. Peste toatト lumea テョnsト se テョnalネ崙 de nicトナeri ネ冓 de pretutindeni un sunet de acordeon. Un sunet de acordeon care te face sト te crezi pentru cテ「teva momente la Paris. Sunetul acolo este poate la fel. Dar existト ネ冓 diferenネ嫺. テ始 Bucureネ冲i sunetul vine din afarト, din frig, din テョngheネ. Dragostea la テョnceputul lumii poate era la fel, テョn sunete primitive テョnsト oamenii se テョntテ「lneau ネ冓 nu ネ冲iau cト peste mii de ani un acordeonist va cテ「nta la instrumentul sトブ pe 14 februarie テョntr-un amurg テョngheネ嫗t ネ冓 テョndrトトostiネ嬖i (lトピaネ嬖-mト sト cred cト unii erau テョndrトトostiネ嬖) vor trece pe lテ「ngト el. El este acolo, lテ「ngト peretele unei clトヅiri pトビトピite テョn mijlocul capitalei, acest faimos Hotel Ciネ冦igiu, dezolant prin lipsa tuturor, cu toate acestea テョncト テョn picioare fantomト a unor timpuri trecute numトビate nu cu sutele de ani, ci cu zecile sau ネ冓 mai puネ嬖n timp. Oricum , inscripネ嬖ile care テョncト se mai ネ嬖n, Gambrinus (Nu cel al lui Caragiale) ネ冓 窶杁utun窶 dau o notト sinistrト ネ冓 ciudatト clトヅirii. テ始sト acolo jos, uitat de toネ嬖 ネ冓 poate insignifiant pe pトノテ「nt el cテ「ntト, acel om, poate cテ「ndva mare cテ「ntトビeネ aplaudat pe scene, acum o mogテ「ldeaネ崙 テョn haine ponosite care cテ「ntト nepトピテ「ndu-i de nimic, cu sunete ネ冓 armonii care se テョnalネ崙 テョn aerul テョngheネ嫗t ネ冓 ne テョndeamnト sト uitトノ pentru moment de maネ冓ni , de bani, de ziua de mテ「ine ネ冓 de faptul cト ele este doar un cerネ册tor. Astトホi el este iar omul aplaudat de toネ嬖 ネ冓 apare iarトκ冓 pe scenト, pe scena mare a lumii ネ冓 uitト de obosealト ネ冓 poate de foamea care-l bテ「ntuie. Este doar un licトビ, o imagine ce nu poate fi derulatト テョnapoi. Lumea se テョntoarce la jocul ei ネ冓 mai tテ「rziu acordeonistul テョネ冓 va lua instrumentul ネ冓 se va duce la azilul de noapte sau テョntr-o casト pトビトトinitト sau テョntr-un canal, dar va ネ冲i cト astトホi a cテ「ntat pentru toネ嬖 テョndrトトostiネ嬖i ネ冓 poate pentru iubita lui de cテ「ndva. Pテ「nト la urmト tot ceea ce ne trebuie este un suflet deschis.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy