agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-10-31 | [This text should be read in romana] |
ā¢ Conform principiului āsÄ scriem Ć®ntr-un cuvĆ¢nt sintagme separate nesudate Ć®ncÄ Ć®n limba romĆ¢nÄā, propun sÄ se scrie: āĆ®ntrunā, āĆ®ntroā (Ć®n loc de āĆ®ntr-un / Ć®ntr-oā), āprintrun, printroā (Ć®n loc de āprintr-unā, āprintr-oā), ādintrunā, ādintroā (Ć®n loc de ādintr-unā, ādintr-oā);
ā¢ Conform principiului āsÄ consolidÄm Ć®n limbÄ Ć®mprumuturi inutileā propun introducerea urmÄtoarelor cuvinte: keyboard, download, window, enable, bookmark, template, bold, italic (pentru ācursivā ā despre litere); de asemenea: researcher, salesman, assistant, etc. ā¢ Conform principiului āsÄ schimbÄm ortografia toponimelorā, propun: āIndonesiaā pentru āIndoneziaā, āIrelandā pentru āIrlandaā, āOsterreichā pentru āAustriaā, "Deutschlandā pentru Germania etc. ā¢ Conform principiului āsÄ introducem Ć®n limba literarÄ cĆ¢t mai multe elemente de argouā, propun acceptarea Ć®n limba literarÄ a urmÄtoarelor cuvinte: ānaČpaā, ānaČparliuā, āgherČoiā, āatĆ¢rnÄtorā etc. ā¢ Conform principiului āsÄ dÄm Ć®napoi limba romĆ¢nÄ prin reetimologizarea cuvintelor Ć®mprumutate de mult timp Či deja adaptate la ortografia romĆ¢neascÄā, propun sÄ se scrie: āmeetingā Ć®n loc de āmitingā, āinterviewā Ć®n loc de āinterviuā, āoff-sideā Ć®n loc de āofsaidā, āfootballā Ć®n loc de āfotbalā etc. De asemenea: āVorreiberā pentru āforaibÄrā, āScheibeā pentru āČaibÄā; ātailleurā pentru ātaiorā, āsoufflĆ©ā pentru sufleu Či chiar āljubitiā pentru āa iubiā sau āsirakā pentru āsÄracā. ā¢ Mai mult, pentru evidenČierea caracterului latin al limbii romĆ¢ne, propun: ācampusā Ć®n loc de ācĆ¢mpā, āpanisā Ć®n loc de āpĆ¢ineā, āmultusā Ć®n loc de āmultā, āovisā Ć®n loc de āoaieā etc. ā¢ Ćn final, pentru a rezolva definitiv problema ortografiei, propun revenirea la scrierea cu litere chirilice.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy