agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
![]() |
|
|||||
![]() |
agonia ![]()
■ Music ![]()
Romanian Spell-Checker ![]() Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-06-02 | [This text should be read in romana] | Sindromul frustãrii Consider cã Ă®n ultimii ani cea mai grea loviturã datã românilor, nu ca indivizi strãnČ™i laolaltã ci chiar noČ›iunii de Č›arã a lor, a venit de la un sentiment uman, cel al frustãrii. Cea mai pãcãtoasã trãsãturã a frustãrii este aceea cã se instaleazã Ă®n suflet, Ă®ntr-un punct prea adãnc. Frustarea unui om pleacã de la situaČ›ia de a se simČ›i furat, pãgubit, de a fi lipsit de ceva ce i se cuvine Ă®n condiČ›ii firesti. HoČ›ia este deci o cauzã a frustãrii. Dar nu orice hoČ›ie ci una specialã, intelectualã, esenČ›ialã. Adicã o hoČ›ie care furã inteligenČ›ã, destine, personalitate, valoare, muncã, pasiune. O hoČ›ie de naturã sã nu fie pedepsitã de legi, chiar invidiatã Č™i apreciatã. Acesta gen de furt este unul social, adicã un furt care nu poate avea loc fãrã relaČ›ii sociale, cele care sã Ă®l favorizeze sau sã Ă®l proclame. Clasic, pentru a fura ceva este suficient ca hoČ›ul sã se afle la un moment dat singur cu obiectul Č™i nevãzut de nimeni, sã Ă®l Ă®nsuČ™eascã, ceea ce in cazul acesta nu mai e posibil. Aici, in cazul furtului social, este nevoie de prezentã Ă®n societate, de relaČ›ii, de prieteni, de imagine publicã, iar cei furaČ›i sã aceepte situaČ›ia. Cei mulČ›i, cei care voteaza Č™i stabilesc majoritatea, sunt furaČ›i prin Ă®nČ›elegere mutualã. Ei Č™tiu cã promisiunile sunt teoretice dar participã la jocul electoral. Frustarea lor pleacã de la pagubirea de valoare a votului lor incã nenãscut. Vindecarea stã Ă®n blazare Č™i neputinČ›ã. Cei competenČ›i Č™i capabili de a miČ™ca lucrurile sunt puČ›ini, conform regulilor din naturã. Mãtcile stupului nu consumã timp Č™i energie pentru a se hrãni singure, ele sunt hrãnite de albinele lucrãtoare. ĂŽn societatea oamenilor acest lucru nu este posibil. Dar este posibilã acceptarea ideii da a lãsa o valoare sã se desfãČ™oare. Ca sã aplice valoare un român competent trebuie sã consume de douã ori energie. Mai Ă®ntãi ca sã fie lãsat sã ajungã Ă®ntr-o pozitie din care sã fie posibilã exercitarea valorii sale Č™i apoi sã aplice competenČ›a sa Ă®n favoarea tuturor. Pasul cel greu este primul Č™i acesta este Č™i motivul frustãrii celor care ar putea sã facã ceva folositor. Frustarea acestor români e tristã Č™i anonimã. Ei nu Ă®nČ›eleg de ce trebuie ca mai Ă®ntãi sã lupte cu o armatã de ticãloČ™i pe care sã ii Ă®nlãture din drum, pentru ca abea apoi sã poatã construi ceva bun pentru semeni. Romãnii buni nu Ă®ncap, pur Č™i simplu. Nu Ă®ncap de o altã categorie de frustaČ›i, mult mai numeroasã. Adicã cei care prin natura lor chiar nu sunt competenČ›i. AceČ™tia nu acceptã sã fie niČ™te cetãČ›eni utili la un nivel anonim. La ei frustarea este la ea acasã. Numai cã la aceastã pãtura socialã frustarea dã roade. ĂŽn lipsa oricãrui atu priofesional sau o altã competenČ›ã de capabilitate realã, ei se Ă®ntorc Č™i își cautã in zestrea psihologicã, singura lor avere, Č™i își ascut diplomaČ›ia, Č™mecheria, linguČ™eala, amabilitatea, voia bunã, prefãcãtoria, mimarea valorii, afiČ™area unei false siguranČ›e de sine, minciuna fãČ›iČ™ã, ascunziČ™ul fricii, rãzbunarea, Č™antajul Č™i alte calitãČ›i de acest gen. AceČ™tia sunt cei ce furã social. Calea cea bãtutã Č™i rãzbãtutã pentru aceČ™tia este cea politicã, pentru cã aceste zise calitãČ›i pe care le-am enumerat mai sus, sunt socotite de mulČ›i romãni ca potrivite Č™i fireČ™ti pentru a activa Ă®n domeniul politic. ĂŽn orice sistem social are loc aceastã luptã, Ă®ntre cei competenČ›i ci cei incompetenČ›i, pentru a accede Ă®n faČ›ã Č™i frustarea se aČ™eazã Ă®n sufletele tuturor. Dar dacã valoarea nu Ă®nvinge Ă®ntr-un numãr suficient de mare de cazuri pentru ca lucrurile sã fie duse Č™i sã meargã bine, sistemul devine ineficient Č™i cade Dacã lupii cei blegi, cei ce dau târcoale haitei, vor ajunge sã iubeascã ei lupoaicele, prin Č™mecherie, acestea vor naČ™te lupiČ™ori din ce Ă®n ce mai Č™mecheri dar farã colČ›i, pânã ce haita Č™i specia vor pieri de foame, printr-o mare Č™mecherie.
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||
![]() | |||||||||
![]() |
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | ![]() | |||||||
![]() |
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy