agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ I know what you're thinking, father
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2013-06-19 | [This text should be read in romana] |
Data de 19 iunie 2013 este un semn de drum pentru cel care a fost scriitorul Alexandru Mușina. Da, s-a dus la cer.
Era născut la 1 iulie 1954, la Sibiu. A urmat liceul "Andrei Șaguna" din BraÈ™ov È™i a absolvit Facultatea de Litere din cadrul Universității din BucureÈ™ti (1978), doctor în Litere (1996). A fost profesor la Facultatea de Litere a Universității Transilvania din BraÈ™ov. Ultimele sale volume publicate: Regele dimineÈ›ii (poezie, Editura Tracus Arte, 2009) È™i Nepotul lui Dracula (roman, Editura Aula, 2012). Alexandru MuÈ™ina a fost laureat al Premiilor Observator cultural, la Categoria Poezie, pentru volumul Regele dimineÈ›ii. "Alexandru MuÈ™ina este poet, eseist È™i profesor. Este în primul rînd poet, dintre cei care caută, care explorează, care văd lucruri esenÈ›iale È™i reuÈ™esc să le comunice constant, într-un mod profund. Budila-Express, Strada Castelului 104, Aleea Mimozei nr. 3, tomografia È™i alte explorări, Lucrurile pe care le-am văzut, Regele dimineÈ›ii sînt cărÈ›i la care te întorci, cărÈ›i de la care înveÈ›i, cărÈ›i care rămîn nu doar într-un raft, ci undeva înăuntrul tău.(Doina Ioanid)" Dintre volumele publicate: Lucrurile pe care le-am văzut (1979-1986), Ed. "C.R.", 1992 (poezie); Aleea Mimozei nr. 3, Ed. "Pontica", 1993 (poezie); Tomografia È™i alte explorări, Ed. "Marineasa", 1994 (poezie); Album duminical, Biblioteca "Poesis", 1994 (poezie) - nemenÈ›ionată; Budila-Express, Ed. "Cresphis", Paris, 1995 (poezie); Tea, Ed. "Axa", 1997 (poezie); Și animalele sunt oameni!, Ed. "Aula", 2000 (poezii pentru copii); Personae, Ed. "Aula", 2001 (poezie); Hinterland, Ed. "Aula", 2003 (poezie); Poeme alese (1975-2001), Ed. "Aula", 2003 (poezie); Unde se află poezia?, Ed. "Arhipelag", 1996 (eseuri); Paradigma poeziei moderne, Ed. "Leka BrâncuÈ™", 1996, ed. a II-a, Ed. "Aula", 2004 (eseu); Eseu asupra poeziei moderne, Ed. "Cartier", 1997 (eseu); Sinapse, Ed. "Aula", 2001 (eseuri); SupravieÈ›uirea prin ficÈ›iune, Ed. "Aula", 2005 (eseuri); Antologia poeziei generaÈ›iei ྌ, Ed. "Vlasie", 1993, ed. a II-a, Ed. "Aula", 2000; Antropologie culturală È™i folclor - nemenÈ›ionată; Antologie de poezie modernă. PoeÈ›i moderni despre poezie, împreună cu Romulus Bucur, Ed. "Leka BrâncuÈ™", 1997; Regele dimineÈ›ii (poezie, Editura Tracus Arte, 2009) È™i Nepotul lui Dracula (roman, Editura Aula, 2012). Alexandru MuÈ™ina a fost laureat al Premiilor Observator cultural, la Categoria Poezie, pentru volumul Regele dimineÈ›ii. "A fi în lume înseamnă să alegi: a fi tu însuÈ›i, viu, în această lume în toată complexitatea ei.(A. MuÈ™ina)" Dumnezeu să-l odihnească în pace!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy