agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-08-30 | [This text should be read in romana] | (Astăzi, de Sfântul Alexandru, pe dunga albastră, fac un nod cu jumătăți inegale. Imaginile dansează în acord cu Arborele Sângelui de pe scara comentariilor povestitorului, spre rotunjirea unor vechi neliniști). Motto: Ouăle filozofului se clocesc în vârful capului, de o anumită pasăre, într-un fel anume. Așa-mi zicea Alexis, când mă vedea îngândurat, aducându-mi aminte de geamănu Zelkanu și de zelkanismele lui. Unui necunoscut știi să-i pregătești momentul în care să-i zici: povestește-te, Omule! Dar când e vorba să te povestești și povestea asta naufragiază prin propria-ți melancolie, nu știi de unde să începi. Și atunci intri prin sarabanda începuturilor, care toate-ți par importante și de neînlocuit. Nu opresc acum povestea nici în nod și nici în clipă. Las la pas murgul ce știe pasului să-i dea aripă. Alexis a fost obligat să trăiască cu oameni despre care nu știa nimic. Aceștia, pentru a-l flata, îl torturau cu povești care să-i amintească despre el înaintea dispariției lui Remy, micuțul lui peruș cu care vara câștiga cât să-i ajungă pentru tot restul anului.. Convinși că nimic altceva nu-l interesa, prietenii lui mai vechi, îi cântau la nesfârșit ce s-a petrecut în absența lui. Nimic nu-l dispera mai mult. El n-aștepta decât un singur lucru (ce zici?)... După ce a părăsit-o pe Calypso, în timpul întoarcerii acasă, Ulysse a naufragiat in Pheacie, unde regele l-a primit la curtea sa. Acolo, Ulysse era un străin, un necunoscut misterios. Exact așa mă primiseră-n cârciuma lui Herimon când am apărut cu șevaletul în spate. Toți se uitau la mine ca la un... O stinghereală pusese stăpânire pe mine când, de pe scenă, una din dansatoare mă strigă: Alexis, dai o cafea?... (Știi cine era dansatoarea? Cea care, la orele trei, noapte de noapte, visa un pește care vorbește ...)
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy