agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-04-13 | [This text should be read in romana] |
Se spune că odată demult au fost doi tineri care s-au iubit ca nimeni alții pe pământ. Ei locuiau într-un loc departe de ceilalți oameni nederanjând pe nimeni.
Într-o zi, el se hotărî să plece până la oraș cu niște treburi. - Iubito, iată voi pleca la oraș azi, mă voi întoarce mâine seară, cred, căci am multe de făcut. - Bine. Îi spuse ea, îi făcu un mic bagaj, după care plecă. Orașul era departe de locul unde stăteau ei, așa că fu nevoit să înnopteze la un han, după care a doua zi să ajungă la cetate. Și veni noaptea, și se puse să se odihnească căci era foarte obosit; însă avu un vis foarte ciudat: se făcu că era cu o fată frumoasă dar care nu-i vorbea deloc, însă în inima lui simți un fior adânc, un fior de dragoste mult mai puternic decât ceea ce simțise până atunci, iar în minte îi răsunau cuvintele: „Dintr-o lacrimă de trandafir, a răsărit o rază de lumină” pe care nu le mai auzise niciodată în viața lui. Dimineață se trezi cu sufletul dezgolit, cu dorința arzătoare de a cunoaște aceea fată, însă se dezmetici și apoi porni la drum. O dată ajuns în cetate nici nu apucă să-și înceapă treburile bine căci văzu în mijlocul cetății o statuie: fata din visul lui. La picioarele ei erau înscripționate cuvintele pe care el le avea în minte. Uimit de frumusețea statuii și copleșit de sentimentul pe care-l simțe în vis, a rămas încremenit în fața statuii, doar cu aceste cuvinte pe buze: „Dintr-o lacrimă de trandafir, a răsărit o rază de lumină”.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy