agonia
english

v3
 

Agonia.Net | Policy | Mission Contact | Participate
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special

Poezii Romnesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texts by the same author


Translations of this text
0

 Members comments


print e-mail
Views: 2348 .



Visual poetry 3
poetry [ ]
o față a cristalului

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
by [magul ]

2003-10-22  | [This text should be read in romana]    | 



Elemente de design al textului

Am să încerc să trec în revistă câteva principii de aranjare a textului, valabile chiar și în visual poetry. Ar fi patru principii de bază, care nu trebuie folosite restrictiv sau excesiv
1. Contrastul-ideea este de a se evita elementele doar asemănătoare pe aceeași pagină. Dacă elementele tip (grosime, poziție, mărime, culoare, formă) nu sunt identice, atunci ele trebuie să fie foarte diferite și în număr mic.
2. Repetiția-anumite elemente trebuie repetate, la nivel de sugestie pentru crearea unui ritm.
3. Alinierea- fiecare element trebuie să aibă o anumită legătură vizuală cu un alt element de pe pagină. Asta întreține prospețimea și oferă claritate.
4. Proximitatea-elementele aflate în legătură unele cu altele trebuie sa devină o unitate din punct de vedere vizual, nu să reprezinte mai multe elemente separate.

Prea multe fonturi obosesc privirea, după cum dispunerea lor „ploaie” sau „tăiere” distrug profunzimea în imagine. Lucrarea de acest gen trebuie să aibă o viață proprie, un anotimp al ei. Cititorul trebuie sa aibă senzația certă că deschide o ușă spre altceva decât tot ce a perceput până acum.

Un contrast de mărime este evident: litere mari față de litere mici. Nu se poate realiza contrast între un font de 12 puncte și unul de 14. În acest fel ele intră doar în conflict. Un contrast evident trebuie sa marcheze o diferență de fonturi de cel puțin 10 puncte.

Un contrast de grosime va urmări linii ferme de bold cu serife cu font normal fără serife. Contrastul nu va fi evident între font normal și semi-bold. Contrastul de grosime e unul din cele mai eficiente căi de provocare a sugestiei. La fel contrastul de structură se referă al folosirea de familii de fonturi cu structuri diferite. De exemplu se poate folosi un Oldstyle cu Modern sau Slab Serif.

Direcția de scriere e foarte importantă ea poate oferi ritm. E indicat să nu se așeze cuvinte după o cale sugerată de geometria unei grafici (pătrat, elipsă) pentru a nu închide imaginea. Combinațiile perpendiculare de direcții nu sunt indicate în exercițiile grafice, pentru a nu crea efectul de țintă, adică focalizarea privirii în zone goale de încărcătură simbolică.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. poezii
poezii
poezii  Search  Agonia.Net  

Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Privacy and publication policy

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!