agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ I know what you're thinking, father
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2015-09-13 | [This text should be read in romana] | Submited by Maria Gheorghe
Când Columb a plecat în prima călătorie, zicea Braque, singura lui șansă era să se roage. Credința în misiunea lui era singurul său sprijin înainte de a descoperi America. În a doua călătorie spre America, n-a mai fost nevoie decât să repete un lucru deja făcut : busola a înlocuit rugăciunea.
Dar drumul spre noi înÈ™ine e mai pretenÈ›ios. El ne aduce aminte de Narcis? Nu, Narcis trebuie scos din cauză. El ar fi renunÈ›at cu siguranță să-È™i facă autoportretul dacă ar fi fost artist. * Anemona este floarea lui Adonis. Legenda spune că Adonis s-a născut dintr-o crestătură făcută în coaja unui copac. Uimită de frumuseÈ›ea copilului, Afrodita l-a încredinÈ›at Persefonei să-l crească, dar, mai târziu, aceasta a refuzat să i-l mai restituie. Drept care, cele două zeiÈ›e au apelat la judecata lui Zeus, iar acesta a hotărât ca în fiecare an Adonis să stea o parte din timp în împărăția umbrelor; în rest, pe pământ. Dupa o altă versiune, anemonele s-ar fi născut din lacrimile vărsate de Afrodita pentru moartea lui Adonis, provocată de răzbunătorul Ares. Câte picături de sânge, atâtea lacrimi… Caracterul efemer al acestei flori solitare, cu petale catifelate, reiese È™i din numele ei, care, în greceÈ™te, înseamnă « vânt »; anemona s-ar ivi din respiraÈ›ia vântului È™i dispare stinsă de vânt. ÃŽn miezul anemonelor roÈ™ii, în potirul lor, seminÈ›ele negre par un grăunte de noapte, de spaimă, de fatalitate, o ameninÈ›are cuibărita în fructul vieÈ›ii. E exact ce se întâmplă în destinul lui Luchian.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy