agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2018-01-02 | [This text should be read in romana] |
Plouă iar și stropii mărunți de toamnă târzie mă duc cu gândul la tine. Mi-ar fi plăcut să fii aici, aproape, lângă inima și sufletul meu, dincolo de orice evidență exterioară, mai mult sau mai puțin negativă, mai mult sau mai puțin neprietenă. E târziu și, peste lac, pescărușii își poartă în aripi nemărginirea în goluri albe-nedefinite.
E primăvară?!?!?! Sunt singură, mult prea singură aici, cu el, într-un non-sens total, în neputinÈ›a de a trece în altceva... Te văd în atâtea lucruri, de fapt, chiar a început să-mi fie teamă căci te văd cam peste tot. Te văd È™i te simt È™i mă întreb cât de normală este simÈ›irea mea hipertrofiată de tine în vidul existenÈ›ial alături de el. A mai trecut o zi. Mă dor ochii de preaplinul trăirii sau, poate, doar de vidul ei. Și-mi dau seama, înÈ›eleg, în sfârÈ™it, chiar înÈ›eleg cât de relative sunt toate conceptele sau, mai degrabă, referenÈ›ii. Cât de real poate fi un dialog imaginar, cât de fals unul desfășurat aici, sub ochii mei, în prezentul crunt autarhizat?! Cât de aproape îmi eÈ™ti È™i cât de departe el! Sau poate sunt doar eu cea care... subiectivizează!? ÃŽn ce-o consta Realitatea? Doar paradoxuri!? Când am plecat, mi-ai spus la revedere... eu nu mă aÈ™teptam să revii, dar uÈ™a s-a deschis È™i ai apărut tu, în halat alb, cu chip de manechin zvelt È™i hotărât, cu vocea groasă... atât de tandră... pe care eu o cunoÈ™team de mult, iar acum o regăseam intempestiv, cu atâta încântare! Am simÈ›it din nou că mă topesc, deloc cliÈ™eic, deloc hiperbolic, È™i voiam cu toată fiinÈ›a să mă las total È™i ireversibil cotropită de tine, ca într-o nirvană galbenă-neiertătoare, ca-ntr-o coborâre de ape, pe creste sublime de adânc, la ceasul rătăcirii È™i al regăsirii, dincolo de acolo, de el,... numai noi doi... numai... ‘Și... mai ai ceva de luat?’ îmi È›iui în urechi, în tot destinul, glasul aproape hodorogit È™i neprieten, de-acum atât de nelipsit, de atotprezent, de suveran. ÃŽi arătai cu privirea ceva într-un colÈ›, obosită È™i total dezinteresată de universul care se redeschidea închis în față-mi. Alea iacta est?! Nu, nu, nu vrrrr...eau! Venise primăvara, dar eu aveam s-o ratez aproape sigur È™i anul ăsta... Pe drum am încercat să-mi iau un fel de revanșă... am oprit maÈ™ina È™i mi-am oferit cadou un buchet de stânjenei...Þiganca înflorată mi-a mulÈ›umit È™i m-a invitat să cumpăr mereu... – ‘Care... mereu?!’ – de la ea... Am zâmbit, oferindu-i garanÈ›ia că... Cerul era albastru, prin geamul maÈ™inii zăream fantomatic trupuri..., auzeam glasuri... Oameni È™i întâmplări... Viață! Mă gândeam că anul ăsta Primavara mea aveai sa fii tu... chiar È™i in absentia... chiar È™i numai prin acea fracÈ›iune de secundă când te-ai ivit în ușă..., m-ai privit... È™i ne-am despărÈ›it... pentru totdeauna?!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy