agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ The oak
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2004-07-27 | [This text should be read in romana] |
Zi de concediu la mare. Soare în amurg. Iau undița și mă pornesc la prins pește. Găsesc lângă litoral un lac ascuns de ochii lumii, împrejmuit de stufăriș Apa lacului e curată ca lacrima, pe oglinda lui se văd înotând două rațe sălbatice cu câțiva puișori, iar la fund - cârduri de peștișori, la apariția mea dispărând ca săgețile printre ierburi.
Îmi aranjez undița. Pun în cârlig o mărgică de pâine și o arunc în lac. Peste puțin timp pluta tresaltă, apoi se cufundă. Trag undița și scot un cărășel. Repet procedura. Același lucru. Mai pun o momeală. Pluta dispare brusc în apă. Ridic undița – simt ceva greu. Când colo, în cârlig văd un bocanc. Mă uit mai bine și nu-mi vine să cred ochilor: o broască țestoasă! O trag la mal. Vreau să-i scot cârligul, dar ea, prostuța, își ascunde capul în carapace. Cum să procedez? Îl trag cu forța, scot cârligul și îi dau drumul la libertate, zicându-i să nu mai cadă la nadă. Dar ce necaz, în seara ceea povestea s-a repetat – au mai nimerit în cârlig două broaște mari și șapte - mici. Pentru prima dată când în loc de pește am prins broaște țestoase. Ce să fac cu ele?! Le-am dat drumul în apa de unde au venit, iar eu am pornit spre casă cu plasa goală…
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy