agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ The oak
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2006-08-16 | [This text should be read in romana] |
Caius Iulius Cezar s-a născut la Roma in data de 13 iulie in anul 100 î.Hr. și a murit la 15 martie 44 î.Hr., a fost un lider militar si un foarte bun politic roman.
În secolul al II-lea î.Hr. romanii se imbogatisera foarte mult de pe urma cuceririlor, in special dupa victoria Cartaginei insa corupția politică era in creștere, Caesar a fost primul lider important ce privea problemele Romei din punct de vedere politic si militar. Caesar provenea dintr-o veche familie patriciană. El primise o educație aleasă și a intrat de timpuriu în politică. Rolul lui Caesar a fost unul de transformare din republică în Imperiul Roman . In perioada 58-51 î. Hr. Caesar și-a folosit forțele pentru a cuceri restul Galiei- o veche regiune care cuprindea Franta si Belgia de astăzi ca si anumite părți din Elveția, Olanda și Germania. Cucerirea Galilei a făcut din Caesar care era deja o personalitate politică importantă un erou foarte popular la Roma insa pentru unii ( în special pentru adversarii lui politici-ex. Pompeius și Crassus), el era prea popular și puternic. Cucerirea Galiei, realizată de Caesar (Cezar), a extins lumea romană tocmai până la Oceanul Atlantic, introducând influențe romane în ceea ce avea să devină mai târziu Franța, o victorie ale căror consecințe se simt chiar și astăzi. Când i-a expirat mandatul de conducător militar, senatul i-a ordonat să se întoarcă la Roma ca un cetățean simplu , fără armată Dar în noaptea de 10 spre 11 ianuarie anul 49 î. Hr. sfidând Senatul, Caesar si- a condus trupele spre Roma. Avut loc un război civil între legiunile lui Caesar si forțele Senatului. Conflictul armat a durat 4 ani si s-a terminat cu victoria deplină a lui Caesar.( Cezar )
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy