agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-03-02 | [This text should be read in romana] |
Într-o zi (în timpuri imemoriale) s-a născut un poet.
D-zeu era ocupat cu creearea unor galaxii. (eventual îndepărtate) Și n-a băgat de seama evenimentul. A 2-a zi, însă, i-a dăruit Un stilou chinezesc cu peniță de aur și-un cor de broaște. Tehnic vorbind, vroia să-i facă cadou o harpă, Dar se epuizase stocu’ încă de pe vremea lui Nero, Atunci când luase foc depozitu’ de harpe din Roma. Și uite așa- poetul nostru și-a început viața, Cu dreptu’. A scris poezii din sat în sat, din han în han. Din cetate în cetate. A avut zeci de iubiri, A scris doine, fabule, chestii serioase, Chestii triste. Dar, întotdeauna, a fost invitatu’ de onoare pe la Nunți și botezuri, și înmormântări. Căci corul broaștelor cânta fenomenal. Dar într-o zi, Mai precis într-o marți, 13 I s-a rupt penița. Așa că s-a dus la curtea Împăratului Văduv (eventual de culoare Albastră) Auzise el, de la alți poeți, Că acolo s-ar afla o breaslă renumită a reparatorilor de penițe de aur chinezești. Lipa-lipa!... A intrat pe poarta mare a cetății de scaun. Aici, a intrat într-un han, a băut un ou crud și-a mâncat o friptură de porc în sânge, Iar firmiturile le-a dat corului celor 12 broaște cântărețe. A întrebat politicos cât costă, A scos galbenii din chimir (eventual galbeni gravați cu chipul Împăratului Văduv – eventual de culoare Albastră), Și-a băgat broaștele în raniță. (ne putem imagina că mai avea și o mulțime de bastoane de mareșal, în caz că nu mai mergea cu poezia.) și a plătit. Când a dat să iasă pe ușa hanului dărăpănat. Hangiul gras, cu cămașa albă plină de pete de grăsime A strigat tare, tremurând din fălci: „Poete! Vezi că diseară-i bal la palat!” „Aaa! Okay!” Și s-a dus la bal. Aici, a recitat vre-o 2-3 poezii, broaștele au cântat câteva piese haioase... Împăratul Văduv s-a îndrăgostit pe loc. Și uite-așa cei 2 s-au căsătorit și-au făcut o nuntă mare, ca-n povești. Au făcut o mulțime de copii-poeți. Și de atunci poezia, a tot proliferat în lume. Și eu am încălecat pe-o tastatură Și v-am spus povestea asta, mură-n gură!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy