agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-03-24 | [This text should be read in romana] | Vreau sa beau cu tine o cafea pe o terasa care priveste spre mare. E una chiar pe plaje linga hotelul tau. Seara soarele se culca in mare, cerul e mov, briza miČca frunzele palmierilor, caldura betonului ne imbraČiČeaza inca o clipa . Stam la masa intr-o tacere eloqventa aČteptind bauturi cu fason exotic. Gust de iguana legata. Te Čin de mina,iti simt pulsul regulat, linistit, sincronizat de zgomotul valurilor care se sparg de faleza . Un peČcarus obosit coboara pe balustrada de metal Či o clipa ne privim ochi in ochi, om Či pasare, schimbam inČelesuri subtile ca intre doi masculi mulČumiČi de existenta, de cuceririle facute in ziua ce metamorfozeaza in noapte promiČind pasiune. Din alt local sosesc sunete de muzica cubana iar tu zimbeČti distrata, Či-ai adus aminte de un iubit cu care ai dansat intr-o spelunca din port fluierata de marinarii flaminzi de nedragoste avizi sa te posede pe loc, chiar pe tejgheaua soioasa intre sticle de absint pataČi de singele stors in batai cu cuČite revi brusc din vis, zambesti, zambesc Či eu prosteČte simt in nari parfumul tau provocator amestecat cu mirosul sarat al marii ce aduce alge in labirint de valuri deodata simt in timple scincetul nopČii aburii incertitudinii noastre. Te infioara spectrul maturitaČii ireversibile mai vrei un an, o luna, macar o zi cauČi in poČeta o batista, un pretext care sa te salveze dar nu mai exista intoarcere ne pravalim in patul de hotel cu ora incercind sa concepem propriul nostru copil cu ritualul cunoscut fara pic de imaginaČie ,doar mecanic , doar sa iasa cum vrem adica o copie a noastra, a fricilor noastre, avind aceiasi figura de stramos prigonit,imbracat de bunica in dantele si flori presate, vorbind ebraica imediat dupa naČtere cu accent snob, amator de dulciuri Či maČini luxoase, afemeiat, superficial, produsul egoist a unei clipe de singuratate in oraČul asta fara limite. Tu impaturesti minuČios fusta mototolita plina de sare eu fumez o Čigara stinsa de mult, cubanii au plecat in pas de dans numarind ciČtigurile e deja noapte, nu mai bate vintul, nu mai aud valurile arunc o ultima privire spre ocean, te vad epuizata pierduta intre pene de pescarusi si perne de bordel mexican, cu faČa destinsa, mulČumita de procesul care a inceput,te intinzi voluptuoasa, plina de speranČa zilei care vine ...
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy