agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-04-11 | [This text should be read in romana] |
In spatele usilor inchise 1
In spatele usilor inchise 2 In spatele usilor inchise 3 In spatele usilor inchise 4 In spatele usilor inchise 5 In spatele usilor inchise 6 Se trezeÈ™te încet, cu sentimentul că liniÈ™tea care înconjoară ferestrele pe dinăuntru s-a aÈ™ternut pe deasupra timpului, peste dimineaÈ›a îmbujorată. S-a visat din nou la capătul unui urcuÈ™, singură, purtând pe chip o lumină uÈ™or portocalie. Pe drumul de întoarcere, È™tie că duce un secret, dar, cu fiecare pas pe care îl face, drumul È™i fantasmele dispar. DănuÈ› apare în ușă, ciufulit È™i uÈ™or încruntat. Diana îi face un semn uÈ™or cu ochii, È™i într-o secundă râd amândoi în hohote, amestecând lumini È™i culori, învârtind universul în braÈ›e. Te-am visat în pântece, sufletul meu, È›i-am croit în rugăciune fiecare zâmbet care acum mă priveÈ™te poznaÈ™, È›i-am adunat în fiecare picătura de sânge zile interminabile de vară, È™i mai ales seri cu cireÈ™i mirosind a căldură, picături mari de ploaie încinsa, primăveri albe, ninsori peste castele È™i frunze foÈ™nind galben a toamnă... ÃŽn cameră miroase a dulceață, pereÈ›ii au devenit mai albaÈ™tri si mai lichizi, cireÈ™ul vechi de acasă bate cu un braÈ› fantomatic în geam, iubirile dospesc în căutătura albastră a zilei. Abia noaptea, după ce DănuÈ› a adormit visând roze È™i printi, îl sună pe Răzvan: - Vii? Unele cuvinte sunt blânde È™i deschise ca o chemare – sunt cuvinte care încep, altele curg pe deasupra ca o apă – cuvinte care continuă, iar altele, care taie adânc în carne, sunt cuvinte care încheie. Noaptea aceasta se ascunde murmurând în spatele unui cuvânt È™optit ca un izvor, pregatit să-È™i hotărasca drumul în stâncă. Urmărindu-i cu degetele o linie albastră pe braÈ›ul întins, trecutul se clădeÈ™te de jur împrejurul lor în cuburi ce-È™i caută disperate nuanÈ›ele; arde mări È™i luceÈ™te tăiÈ™uri în ape. Numai lacrimile se mai topesc în formă de săbii aici. - Vreau să ne fim dimineață, Diana. - Vrei să îți fiu eu dimineață, cariño, ai adunat toate nopÈ›ile È™i È›i le-ai îngrămădit avar în priviri. Tu crezi că este de ajuns o singură dimineață? Cu tine alături, îmi doresc să cuibăresc lumina în vase de pământ, să-È›i revărs pe chip doar atât cât să-mi adulmec o nouă zi. Dar trebuie să apunem din când în când. AÈ™ obosi altfel. Am nevoie să îmi pun capul pe umărul tau È™i să dorm. Nu am mai dormit de ani. InÈ›elegi? - Eu am căzut, iubito, nu tu. Tu ai inflorit mereu căpsună. Nu È™tiu dacă te pot susÈ›ine, unde ai vazut tu mâl să susÈ›ină cer? Niciodată cer, doar privire aÈ›intită în sus. Cum să-È›i spun că am puteri atât cât să cresc eu È™i DănuÈ›, că va trebui să cuprinzi singur toată durerea, È™i să ne veghezi, din când în când, mersul peste poteci? - Dormi, dragostea mea. ÃŽÈ›i voi fi dimineață. O singură dimineață È™i apoi te vei ridica. *** Marea fură nisip È™i urme de pasi È™i le îneacă în fiecare val. Ea È™i muntele nu È™i-au încetat nici disputele, nici iubirea. PoposeÈ™te când È™i când un gând sărat pe obraz, se îndreaptă lacom înspre buzele arse de vant. Undeva aproape, DănuÈ› descântă încet o floare de portocal. Femeia a prins în păr vântul. Are un zâmbet nou, aprilie înalt È™i năvalnic.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy