agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2007-02-18 | [This text should be read in romana] | - Mirică? - Ce-i, dragă? - Mirică, mâine e ziua de naștere a soră-mei și mai este și ziua lor de nume că-i cheamă Florescu de la flori..., Florii... - Știu, Ileana. Toată ziua m-am gândit. - Trebuie să mergem pe la ei, știi? - Mergem, cum să nu mergem... Mergem, dar ce le luăm? Că-s patru, și ei - și copiii. - Și eu m-am gândit la asta, Mirică. Eram la serviciu și făceam..., făceam socoteli. - Da? Și la ce concluzie ai ajuns? Ce le cumpărăm? - Zi tu primul. - Ba spune tu, că voi femeile aveți predispoziție spre cumpărături. - Eu zic lui să-i luăm o mapă din piele pentru birou, că doar e contabil, intelectual, nu? - Și cât costă o mapă din piele? - Cinci milioane... - Are! - Are mapă pentru birou? Și ce dacă are, atenția contează... - Atunci să-i luăm una din vinilin, dacă-i așa... Ei ce-i luăm? - Soră-mea își dorește de mult un serviciu pentru baie: placă din marmură, chiuvetă din marmură cu picior, casetă din marmură, pahar din marmură... - Muăi, doar nu-i facem loc de veci! - Mirică, e soră-mea. Ce vorbă-i asta? - Bine, bine... Și cât face marmura asta? - Zece milioane, dar merită că-i de efect! - De efect dar scump... - Mirică, atenția contează! - Mda. Și celor mici? La ăștia ce le cumpărăm? - Lui Bogdănel un televizor cu DVD încorporat, iar Irinei un aparat de fotografiat digital. Au ăștia de la Sony o superofertă de te lasă mască! La Unirea... - Și cât face superoferta? - Împreună douăzeci de milioane, cu discount... - Știu, atenția contează! - Așa-i, Mirică. Dar tu ce te gândeai să le luăm? - Păi lui, o scrumieră cu buton... - Abia s-a lăsat de fumat, săracul! - Atenția contează, Ileana. Ei, o trusă de unghii... - Are! - Și ce dacă? Atenția contează..., iar copiilor două cutii cu bomboane. Să nu se certe... Așa scăpăm doar cu trei milioane. - Nu-i prea puțin, Mirică? Să nu ne creadă calici, dragă. - Le luăm și-un buchet de flori. - Ce să mai luăm flori, dragă? Flori se iau doar la mort... Mai bine facem cum ai zis tu și de diferență îmi iau o rochie și un sacou. - Care diferență, Ileana? - Până la concurența sumei! - Ce concurență, femeie?! De diferență mai bine îmi iau eu un costum albastru. - Și dacă le pică greu bomboanele? - Ai dreptate, două cutii e cam mult. Mai fac naiba și-o intoxicație alimentară... Le luăm la fiecare câte o banană. Sunt hrănitoare, au vitamine... - Auzi, Mirică? Nu mai bine le trimitem noi o felicitare și o cutie cu bomboane? Prin Fan Courier că-i sigur. - Sigur, dar scump! Mai bine mergem la un Internet și le trimitem un mail cu o poză cu pisici de pe Felicitari.ro: „La mulți ani vă urează Ileana și Mirică”. - Și copiilor? Hai le trimitem două mailuri. - Nu, Ileana, că-i scump! Mai bine scriem așa: „La mulți ani întregii familii Florescu vă urează Ileana și Mirică”. Și îi includem pe toți! *) Mulțumesc Bursucelului pentru fotografie.
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy