agonia english v3 |
Agonia.Net | Policy | Mission | Contact | Participate | ||||
Article Communities Contest Essay Multimedia Personals Poetry Press Prose _QUOTE Screenplay Special | ||||||
|
||||||
agonia Recommended Reading
■ No risks
Romanian Spell-Checker Contact |
- - -
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 2005-06-13 | [This text should be read in romana] |
Personaje: Jenica și Frusina
Acțiunea se petrece la casa de la Drăgășani a Frusinei. Întâlnirea are loc seara, iar Jenica tocmai picase direct de la gară flămândă și însetată. Doar se culegea via, nu? Jenica: - Bună ziua, Frusina! Frusina: - Ce surpriză, Jeni! De la întâlnirea de treizeci de ani nu ne-am văzut… Jenica: - Așa-i, soro! De mult vroiam eu să-ți calc gospodaria asta din Drăgășani. Și iată-mă-s! Frusina: - La țanc ai picat, Jenica! În ceas de seară, când mustu-i strecurat în damigene și fierbe în parfum de strugure. Jenica: - Tot boema ai rămas… Oo! Câtă mâncare ai în umbrar... sarmale, pastramă, pilaf, mămăligă… Frusina: - Poftește la masă, Jeni. Dar mai întâi să ciocnim un păhărel cu must și când ne-o fi rău, așa să ne fie! Jenica: - Noroc, Frusinica! Frusina: - Bune sarmalele, Jenica? Jenica: - Minunate! Și ce smântână groasă… În București tragi cu tunul și nu găsești așa ceva. Frusina: - Atenție cât mănânci, Jenica. Să nu te culci cu burta plină c-o să ai coșmare. Jenica: - Ce-o să am, soro? Frusina: - Coșmare. Jenica: - Aha! Ia uite ce pastramă bună… Frusina: - Bună și proaspătă. Ai grijă însă Jeni, că-ți pică greu și-o să ai coșmare. Jenica: - Da, ai dreptate. Mmm, dar cu pilaful ăsta de găină m-ai omorât! Ãsta da piept…, zici că-i curcan. Frusina: - Servește numa’ cu băgare de seama, Jeni. Coșmare! Jenica: - Ai dreptate! Atunci mai desfă o damigeană cu must. Mangă ne facem! Frusina: - Must, da! Mustul merge seara, dar și el cu masură, altfel… Jenica: - Știu, Frusina. O să am coșmare. Hai noroc! Frusina: - Să trăiești! * * * Frusina: - Bună dimineața. Cum ai dormit, Jenica? Jenica: - ‘Neața. Mai întrebi?! Toată noaptea m-am fâțâit: ba-n casă, ba-n grădină. Frusina: - Coșmare? Jenica: - Cufureală, Frusina! Ce coșmare… O oră n-am dormit, soro! Hai că trebuie sa plec, altfel pierd trenul. Frusina: - Te sărut, scumpa. Să mai vii la Drăgășani, Jenica, auzi tu? Jenica: - Mai vin, cum să nu mai vin… Dar el? El unde e, fată? Frusina: - El? Care el, Jeni? Jenica: - Păi el… Ce mi-ai promis aseară. Frusina: - Ce ți-am promis, dragă? Jenica: - Adică ai uitat ce-ai pregătit pentru mine, Frusina? Frusina: - Ce-am pregătit, soro? Jenica: - Ce dracu’, Frusina?! Coș mare!
|
||||||||
Home of Literature, Poetry and Culture. Write and enjoy articles, essays, prose, classic poetry and contests. | |||||||||
Reproduction of any materials without our permission is strictly prohibited.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net
E-mail | Privacy and publication policy